شهرهای خنک ایران

ایران به کشور چهار فصل در جهان شهرت دارد. وجود آب و هوای چهار فصل به طور هم زمان در سراسر کشور سبب شده تا این لقب به ایران داده شود. اما تابستان فصلی است که اغلب سفرها در آن انجام می شود. تعطیلی مدارس در کنار شرایط جوی مناسب سبب شده تا بسیاری از خانواده ها، تابستان را برای سفر انتخاب کنند. اما فرار از آب و هوای گرم این فصل و پناه بردن به شهرهای خنک، ایده خوبی برای سفر است.

یکی از جاهای خنک ایران در شمال غرب کشور، بی‌شک استان سرسبز و زیبای کردستان است. آب و هوای معتدل، طبیعت بکر، مناظر زیبا و نفس‌گیر، مردمان خونگرم، فرهنگ غنی و پرمایه و آثار تاریخی جذاب باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی این منطقه را برای سفر انتخاب کنند.

قطعاً روستای زیبا و تاریخی ماسوله از جمله شهرهای خنک ایران در تابستان است که بسیاری از افراد در سفر به شمال ایران از آن بازدید می‌نمایند و از آب و هوای لذت بخش و طبیعت بکر آن لذت می‌برند.

یکی دیگر از شهرهای خنک ایران در تابستان که در خطه ی شمالی ایران قرار دارد، منطقه جهان نما در استان گرگان است. روستای جهان‏ نما به دلیل موقعیت طبیعی، اقلیم ویژه و همچنین استقرار در منطقه حفاظت شده جهان‏ نما، مناظر و جلوه‏های منحصر به فردی دارد.

روستا جهان نما

از دیگر مناطق ایران که جزء شهرهای خنک ایران در تابستان به حساب می آید شهرستان بجنورد در خراسان شمالی است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی است و بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه های دقیقا در فصل بهار و تابستان است.

در این مقاله با هم بعضی از خنک ترین شهر های ایران را شناختیم. برای اجاره ویلا شمال و در نزدیکی هر کدام از این مقاصد می‌توانید مثل همیشه روی اسکان 24 برایاجاره ویلا و سوئیت حساب کنید.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه