صنایع دستی دزفول

تنوع صنایع دستی در دزفول انقدر زیاد است که این شهر را قطب صنایع دستی خوزستان می‌دانند. اقتصاد مردم این منطقه اغلب از راه کشاورزی و صادرات صنایع‌دستی تأمین می‌شود.

قلم نی دزفول مرغوب‌ترین نوع قلم‌ نی است. قلم‌های دزفولی اغلب رنگی تیره دارند و بسیار محکم هستند. استحکام قلم‌های دزفولی انقدر بالاست که گفته می‌شود برخی استادان خط نویسی حدود ۴۰ سال از یک قلم استفاده کرده‌اند.

از جمله اصلی ترین و مهم ترین صنایع دستی شهر دزفول کپو بافی است که به بسیاری از جوانان جویای حرفه و کار آموزش داده می شود. محصولات در کپو بافی با پیچیدن ساقه های نو رس و جوان نخل دور تا دور ساقه های کرتک انجام می شود و پس از تولید کالای مورد نظر با این روش به آخرین مرحله یعنی تزئین می رسیم که با کمک کامواهای الوان در رنگ های مختلف انجام می شود. 

خراطی هنر ساخت اشیاء از چوب است و قدمتش به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. درخت شیشم که چوب انعطاف‌پذیری دارد و در صنعت خراطی از آن بسیار استفاده می‌شود، به‌طور طبیعی در دزفول می‌روید. و شاید همین باعث شده است که خراطی در دزفول رواج داشته و یکی از مهم‌ترین صنایع دستی دزفول باشد.

اما اگر دلتان بخواهد که یک خوراکی سنتی را به عنوان سوغات دزفول برای خانواده خود بخرید، به شما خرید کلوچه دزفولی را پیشنهاد می‌کنیم. این کلوچه بسیار خوشمزه که بیشتر توسط زنان محلی دزفول پخته می‌شود و از موادی، چون آرد، شیر، زیره، روغن، کره، دارچین، زنجبیل و خرما تهیه می‌شود. 

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه