یزد

یزد یکی از شهرهای مرکزی ایران و مرکز استان یزد است. واژه یزد به معنای نیایش و ستایش است. شهر یزد در بخش مرکزی فلات ایران و در حاشیه کویر مرکزی ایران جای گرفته است. یزد را با نام‌های دیگری همچون ایساتیس، دارالعباده و شهر بادگیرها نیز می‌شناسند. یزد با قدمتی سه‌هزارساله مملو است از آثاری که در گوشه‌و‌کنار آن پراکنده‌اند؛ سنگ‌نوشته‌های کوه ارنان، سفال‌های نقش‌دار نارین‌قلعه‌ی میبد و و آثار معماری یافته‌شده در آن دلیلی بر این مدعی هستند.

یزد اولین شهر خشتی جهان نخستین شهر ایران است که در یونسکو به ثبت رسیده است و به این‌خاطر که بافت سنتی آن دست‌نخورده باقی مانده است مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاریست.در مورد ساخت یزد روایت‌های متعددی وجود دارد؛ برخی آن را به اسکندر مقدونی و برخی دیگر به یزدگرد اول نسبت می‌دهند. یونانیان در کتاب‌هایشان از این شهر با نام «ایستایس» یاد کرده‌اند.

 اين سرزمين در دوره هخامنشيان از راه‌هاي معتبر، مؤسسه‌هاي راهداري، مراکز پستي و چاپاري برخوردار بوده ‌است. با وجود قرارگيري در مسير راه‌هاي مهم ارتباطي، اين منطقه تا حدودي از درگيري‌ها و جنگ‌هاي تاريخ کشور در امان بوده است. گستردگي بيابان‌ها، صعب‌العبور بودن راه‌ها و محدوديت منابع آبي مانع عمده‌اي در جهت تسخير اين منطقه توسط بيگانگان در طول تاريخ به شمار مي‌آيد.

آتشکده‌ي بهرام، مجموعه‌ی امیرچخماق، موزه‌ی مارکار، خانه‌ی هنر، مدرسه‌ی ضیاییه یا زندان اسکندر، موزه‌ی آب، خانه‌ی لاری‌ها، مسجد جامع کبیر، بازار خان، موزه‌ی مردم‌شناسی حیدرزاده، باغ دولت‌آباد و حمام ابوالمعالی از دیگر دیدنی‌های شهر هستند.

اگر قصد سفر به این شهر تاریخی و زیبا را دارید ما در سایت اسکان 24 لیست کامل از هتل های با کیفیت و قیمت مناسب را برای شما جمع آوری کردیم.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه