اصفهان

اصفهان، شهری با اصالت و سرشار از هنر و فرهنگ ایرانی و از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران در مقیاس ملی یا حتی جهانی است. استان اصفهان از جمله شهرهای مرکزی ایران و از نظر بزرگی و جمعیت نیز به عنوان سومین شهر ایران است. آثار تاریخی و فرهنگی زیادی از اصفهان در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

به طور کلی آثار مهم تاریخی در شهر اصفهان عبارتند از میدان امام یا نقش جهان ,عالی قاپو,کاخ چهلستون ,منارجنبان ,مدرسه چهارباغ یا سلطانی ,مسجد شیخ لطف الله ,کلیسا وگنجینه وانک ,سی وسه پل یا پل الله وردیخان ,پل خواجو وبازار اصفهان و از جمله نقاط دیدنی این شهر مسجد جامع ,کاخ هشت بهشت ,بقعه بابا رکن الدین ,امامزاده اسماعیل ,هارون ولایت ,مناره چهل دختران ونقاط تفریحی بیشماری از جمله بوستان شهری ملت ,آیینه خانه ,باغ پرندگان وباغ گلهاست . اصفهان امروز یکى از شهرهاى بزرگ و سیاحتى ایران و جهان است. 

صنایع دستی اصفهان در جهان از شهرت خاصی برخوردار است و از جمله این صنایع می توان به قالی بافی،  قلمکارسازی، خاتم سازی اصفهان،  ساخت و قلمزنی فرآورده های مسی و برنجي،  منبت کاری، نمد مالی،  گیوه بافی و گیوه دوزي،  عبا بافی،  سفال و سرامیک سازی،  پوست و پوستین دوزی، نگارگری،  نقره سازی، مینا کاری، کاشی سازی،  طلا کوبی روی فولاد و  قفل سازی اشاره کرد.

آب و هوای استان از نوع بیابانی است که وجود رشته کوههای زاگرس در قسمت غرب آن مانع نفوذ رطوبت به نواحی مرکزی و شرق استان می گردد . از طرفی وجود نواحی پست و کویری شرق استان هوای بخش وسیعی از آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد .

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید ما در سایت اسکان 24 لیست کاملی از هتل های اصفهان رو برای شما جمع آوری کردیم که شما میتوانید در قسمت جستجو نام این شهر را سرچ کنید و لیست هتل ها را ببینید.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه