عید مشهد کجا بریم؟

با توجه به آب‌وهوای مطبوع مشهد در فصل بهار، گشت‌وگذار در ییلاقات اطراف شهر، بوستان‌ها و باغ‌های قدیمی، سرگرمی در شهربازی‌ها و پارک‌های آبی، بازدید از موزه‌ها و خانه‌های تاریخی و همچنین خرید سوغات از بازارها و مراکز خرید شهر، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد در عید نوروز به شمار می‌رود. تنوع مراکز تفریحی و دیدنیهای مشهد، سفری خاطره‌انگیز برای مسافران نوروزی رقم می‌زند. گسترش مراکز تفریحی، بازارها و مراکز خرید در سال‌های اخیر، این شهر را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل کرده است. 

باغ مشهد 

«باغ مشهد» اولین مجموعه تفریحی و گیاه‌شناسی مبتنی بر اصول محیط زیست شهر مشهد است که در فروردین سال ۱۴۰۱ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. این مجموعه به‌اشتباه با نام باغ گیاه‌ شناسی مشهد شناخته می‌شود. باغ گیاه‌شناسی در گذشته در این محل دایر بود؛ اما اکنون تنها جزئی از مجموعه تفریحی ۲۹ هکتاری باغ مشهد است.

باغ گل‌های مشهد

باغ گل‌های مشهد، جلوه زیبایی از انواع گل را در باغ گل‌های رز، باغ صخره‌ای (صخره‌ای از گل و گیاه با انواع گیاهان جنگلی)، باغ گل‌های پیازی، باغ گیاهان پوششی، باغ گیاهان دارویی و معطر و باغ گل‌های فصلی به نمایش می‌گذارد. در این باغ، در هر فصل از سال، گل‌ها و گیاهان متناسب با همان فصل کاشته می‌شود.

دره ارغوان

دره ارغوان» از زیباترین مناطق طبیعی ایران در نزدیکی شهر مشهد است که در شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود قدیم) و در جاده روستای کلاته آهن قرار دارد. دلیل نام‌گذاری این دره، به پوشش سراسری این منطقه با درختچه‌های بنفش‌ ارغوان بازمی‌گردد؛ چشم‌انداز زیبای ارغوانی‌رنگ در این دره، گردشگران بسیاری را در فصل بهار به‌سمت دره ارغوان جذب می‌کند. 

طرقبه

«طرقبه» نام شهری در شهرستان‌ طرقبه شاندیز استان خراسان رضوی است که از بهترین و معروف‌ترین ییلاقات مشهد در جنوب غربی شهر به شمار می‌رود. این منطقه ییلاقی، با وضعیت آب‌وهوایی بسیار مطبوع، روستاهای گردشگری متعدد و امکانات تفریحی متنوع، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در فصل بهار و تابستان به‌سمت خود می‌کشاند.

چالیدره

«چالیدره» از بهترین مناطق ییلاقی طرقبه شاندیز و از زیباترین دره‌های استان خراسان رضوی است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این منطقه از رودخانه‌ای به نام جاغرق سیراب می‌شود؛ احداث سد چالیدره روی این رود (در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱ خورشیدی)، دریاچه‌ای را پدید آورد که علاوه بر آبادانی باغ‌های اطراف، محیطی برای جذب گردشگران فراهم کرد و بدین‌ترتیب پروژه ساخت منطقه گردشگری چالیدره کلید خورد. 

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه