عید رشت کجا بریم؟ | اسکان 24

طبیعت زیبا و آب‌و‌هوای لطیف، تنها بخشی از جذابیت‌های رشت در نخستین روزهای بهار هستند که سبب جذب گردشگران در تعطیلات نوروز به این شهر می‌شوند.ویژگی‌های منحصربه‌فرد رشت، این شهر را به مقصدی محبوب برای گردشگران با سلیقه‌های مختلف تبدیل کرده‌اند. از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تا پارک‌های تفریحی و مراکز خرید مدرن و سنتی، در گوشه‌و‌کنار رشت به چشم می‌خورند. 

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت محوطه‌ای تاریخی و گردشگری در مرکز شهر رشت است که در طول سا‌ل‌های ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰ شمسی به‌همراه ساختمان‌ و بناهای متنوع آن ساخته شد. از مهم‌ترین بناهای تاریخی این میدان می‌توان کاخ شهرداری، موزه پست و هتل ایران را نام برد. برج ساعت کاخ شهرداری از مهم‌ترین نشانه‌های معماری در این ساختمان و میدان شهرداری است که امروزه به‌عنوان یکی از نمادهای رشت شناخته می‌شود.

موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت

موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت در نزدیکی میدان سبزه میدان رشت قرار دارد و از سال ۱۳۶۷ شمسی به روی گردشگران باز است. از این موزه به‌دلیل معرفی میراث غنی فرهنگی و تاریخی گیلان، با نام «موزه گنجینه رشت» نیز یاد می‌کنند.

شهربازی رشت

هم‌جواری شهربازی رشت و باغ محتشم این منطقه را به تفرجگاه شهری مناسب برای اتراق و لذت از تفریحات مهیج تبدیل کرده است. از معروف‌ترین وسایل بازی در این شهربازی می‌توان کشتی صبا، آبشار سرسره، صندلی پرنده و بازی‌های پرتاب شانس را نام برد.

در شهربازی رشت، سالن بازی سرپوشیده مخصوص خردسالان و کودکان نیز وجود دارد که برای رده‌های سنی پایین‌تر مناسب است.

محله گلسار

گلسار محله‌ای در شمال شهر رشت است که به‌دلیل ساختار مدرن و امکانات تفریحی و رفاهی متنوع، مورد توجه گردشگران است. از معروف‌ترین دیدنی‌های این محله که از نمادهای شهر رشت نیز به شمار می‌رود، مجسمه معروف «اسب ماهی» است. اسب و ماهی در فرهنگ بومی گیلان نمادهایی از کار و زایش هستند و ترکیب آن‌ها در یک مجسمه به دست مجسمه‌سازی بومی در دهه ۱۳۵۰ شمسی انجام شده است.

منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی مجموعه‌ای وسیع در ساحل دریای کاسپین در فاصله تقریبی ۲۰ کیلومتری از شرق بندر انزلی است. این منطقه مجموعه‌ای از بهترین مراکز خرید انزلی، مجموعه‌های تفریحی و کافه رستوران‌ها را در برمی‌گیرد و جایگاهی ویژه میان گردشگران دارد.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه