عید تبریز کجا بریم؟

بازدید از بناهای تاریخی و موزه‌ها، خرید سوغات از بازارها و گشت‌وگذار در بوستان‌ها، شهربازی‌ها و ییلاقات اطراف شهر از بهترین تفریحات تبریز در عید نوروز است.با توجه به آب‌وهوای سرد شهر تبریز، بسیاری از گردشگران فصل بهار و تعطیلات نوروز را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. گشت‌وگذار در باغ‌های قدیمی و ییلاقات اطراف شهر، سرگرمی در پارک‌ها، شهربازی‌ها و پارک‌های آبی، بازدید از موزه‌ها و خانه‌های تاریخی و همچنین خرید سوغات از بازارها و مراکز خرید، از محبوب‌ترین تفریحات این شهر است. 

ارگ تبریز 

«ارگ تبریز» یا «ارگ علیشاه»‌ یکی از بناهای تاریخی تبریز با قدمت ۷۰۰ سال است که به‌دستور «تاج‌الدین علیشاه جیلانی (گیلانی)»، از وزرای ایلخانان مغول در ایران، و با هدف احداث مسجدی عظیم با طاقی بلندتر از طاق کسری ساخته شد؛ معماری این بنا به‌سبک آذری و نمونه‌ای از شاهکارهای هنر معماری ایران است.

میدان ساعت تبریز 

«میدان ساعت تبریز» که در زبان محلی تبریزی به «ساعات قاباغی» (به‌معنای جلوی ساعت) نیز شهرت دارد، به‌عنوان یکی از نمادهای شهر تبریز شناخته می‌شود. پایه‌گذاری این میدان، در سال ۱۳۲۴ خورشیدی و بعد از ساخت «عمارت شهرداری تبریز» و «برج ساعت» صورت گرفت و در واقع به این جاذبه‌ها هویت بخشید. نورپردازی‌های شبانه میدان ساعت و همچنین برگزاری جشن‌های مختلف به‌ویژه در عید نوروز، در جذب گردشگران نقش بسزایی دارد. این میدان در سال ۱۳۷۷ خورشیدی به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مسجد کبود 

«مسجد کبود» تبریز از مشهورترین نمونه‌های معماری اسلامی در استان آذربایجان شرقی است که قدمت آن به بیش از ۶۰۰ سال پیش و دوره پادشاهی قراقویونلوها بازمی‌گردد و تنها اثر تاریخی بازمانده از این دوره در تبریز است. در گذشته این مسجد را با نام‌های دیگری چون «عمارت مظفریه»، «گوی مسجد» و «مسجد شاه جهان» نیز می‌شناختند. مسجد کبود در سال ۱۳۱۰ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. 

مسجد جامع تبریز

«مسجد جامع تبریز» که به «مسجد جمعه» و «مسجد جامع کبیری» نیز شناخته می‌شود، از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی و جاهای دیدنی تبریز است. این مسجد که زمان ساخت آن به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد، در انتهای بازار تبریز و در بخش جنوبی صحن مدرسه طالبیه ساخته شد. مسجد جامع تبریز در زلزله ۱۱۹۳ خوشیدی آسیب دید و بخش‌هایی از آن تخریب شد؛ در دوره آغازین پادشاهی قاجار، توسط «حسینقلی خان دنبلی»، از حاکمان وقت این دیار، مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت و مسجد کنونی احداث شد.

بازار بزرگ تبریز 

«بازار بزرگ تبریز» از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده ایران است که از ۵,۵۰۰ حجره، ۲۰ راسته، ۲۵ تیمچه، ۳۵ سرا، ۱۱ دالان، ۹ مدرسه، حمام، ۲۰ مسجد و کاروان‌سرا تشکیل می‌شود. این بازار در سال ۱۳۵۴ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران و در سال ۱۳۸۹، به‌عنوان بخشی از شاه‌راه ابریشم و بزرگ‌ترین سازه مسقف جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مرکز خرید لاله پارک

«مرکز خرید لاله پارک»‌ از مدرن‎‌ترین و بهترین مراکز خرید تبریز است که به‌عنوان فاز اول مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی لاله پارک در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ خورشیدی افتتاح شد. این مرکز خرید زیربنایی در حدود ۴۳,۰۰۰ متر مربع دارد و از نظر ابعاد، موقعیت جغرافیایی و دسترسی به شبکه بزرگراهی، از طرح‌های بزرگ و ممتاز تجاری تفریحی کشور به شمار می‌رود.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه