شب در یزد کجا بریم؟

یزد علاوه بر اینکه برای ایرانیان دیدنی است، برای گردشگران خارجی نیز جذابیت زیادی دارد. اگرچه زیبایی‌های یزد چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند، بازدید از جاهای دیدنی یزد در شب، حکایت دیگری دارد. با ما همراه باشید تا زیبایی‌های یزد در شب را برای شما تصویر کنیم.

باغ دولت‌آباد

برخلاف بسیاری از شهرهای ایران که مکان‌های تاریخی آن‌ها فقط در روز قابل بازدید است، گرم بودن هوای یزد سبب شده که امکان بازدید از بعضی دیدنی های یزد در شب نیز فراهم باشد.

آب و هوای خشک و کویری یزد دلیل معماری منحصربه‌فرد آن است. بادگیرهای این شهر شهرت جهانی دارد و برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است. معمولا گردشگران در روز از فضای داخل بادگیرها دیدن می‌کنند؛ اما شب هنگام، چشم‌انداز بیرونی بادگیرها با نورپردازی‌های تماشایی، نمی‌تواند آن‌ها را از چشم گردشگران پنهان کند. باغ دولت‌آباد یکی از جاذبه‌های گردشگری یزد است که بلندترین بادگیر جهان را در خود جای داده است. قرارگیری این بادگیر در میان درختان و فضای آرامش‌بخش باغ در شب، بسیار دیدنی است.

کاروانسرای زین‌الدین

کاروانسرای زین‌الدین سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج از ایران را جذب خود می‌کند. قدمت این کاروانسرای آجری به دوره صفویه می‌رسد و یکی از معدود کاروان‌سراهای مدور در ایران است. این کاروان‌سرا در فاصله سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ مرمت‌ شد و در حال حاضر به‌عنوان یک اقامتگاه بومگردی ممتاز مشغول به‌کار است.

بوستان ناجی

بوستان ناجی یکی از باغ‌های دوره قاجار است که پس از اهدا ب هشهرداری یزد به‌صورت بوستان عمومی بازسازی شد. در میان این باغ عمارتی وجود دارد که دارای دو اتاق، یک تالار، بادگیر و چند اتاق دیگر است. این عمارت جزو املاک شخصی فردی به نام ناجی بوده و در مسیر قنات نجف آباد قرار دارد.

قصر آینه

موزه قصر آینه نام عمارتی در شهر یزد است که در سال ۱۳۲۰ ساخته شده؛ این عمارت در ابتدا یک مهمانسرای خصوصی بود و بعدها تبدیل به موزه شد. اگر علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ هستید، این عمارت می‌تواند یکی از اولویت‌های شما برای بازدید در شب باشد. عمارت قصر آینه در خیابان آیت‌الله کاشانی واقع شده و تا ساعت ۲۱ برای بازدید گردشگران باز است.

میدان امیر چخماق یزد

میدان امیر چخماق یکی از معروف‌ترین دیدنی های یزد است که سابقه آن به دوره تیموریان می‌رسد. زیبایی‌های خاص این میدان با نورپردازی‌های شب، دوچندان می‌شوند؛ نمای میدان، حوض و مجسمه‌های مسی، آن را جذاب‌تر و باشکوه‌تر کرده‌اند. 

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه